joi, 13 noiembrie 2014

RECENZIE - Conexiunea (Conexiunea #1) de Imogen Howson

Elisa avea totul: frumusețe, popularitate și un viitor strălucit. Dar în ultimii trei ani, se confruntă cu viziuni terifiante, dureri și vânătăi misterioase din senin. În cele din urmă i se promite un leac-o operație minoră pentru a arde partea hiperactivă a creierului sau-dar înainte de procedură, ea descoperă adevărul șocant din spatele halucinațiilor sale: vedea lumea prin ochii altei fete.

Când Elisa află că geamăna sa telepatică este subiectul unor experimente guvernamentale, fetele fug, ducând cu ele secrete pentru care merită să ucizi, în acest thriller romantic și futurist.

Îmi pare rău că vă dezamăgesc, dar cartea asta nu e deloc așa clișeica și caldă, după cum zice descrierea. Eu personal am fost atrasă să o citesc, citind synopsis-ul de pe goodreads, care sună puțin mai bine. Și știu, știu, că pare extrem de previzibilă, cumva e, dar nu așa de tare.

Conexiunea e genul de roman pe care-l devorezi și-l apreciezi dacă n-ai idei preconcepute, adică: nu te apuci sa faci comparații cu alte romane *și asta e valabil orice ai citi*, nu spui că nu mai citești dacă nu-ți plac primele două, cinci, zece pagini. Și să nu te aud spunând că nu e o idee originală, pentru că dacă mă apuc acum o să-ți demonstrez că nicio serie mult iubită nu-i total originală.

Ce încerc eu să zic, e că o citești pur și simplu, pentru că te atrage, ești curios, arată și/sau sună bine, și nu pentru că pare cumva că-ți aduce ție aminte de ceva sau mai știu eu. M-am săturat să aud lumea displăcând un roman pentru că n-a semănat sau a avut elemente ce existau și-n altul; de parcă ar fi interzis. Conexiunea, pentru mine a fost o carte ce s-a citit extrem de repede și mi-a plăcut mai mult decât m-așteptam.
 Plus că aduce o nouă abordare în legătură cu frații gemeni. Dacă citiți atunci  o sa vedeți că acest aspect e doar o mică parte din tot tabloul, pentru că nu doar faptul că-s gemeni e important, ci mult mai mult.

Iar asta a reprezentat elementul, unul din ele, supriza pentru mine. Nu m-așteptam și al naibii de tare mi-a plăcut. I-a oferit cărții un aer fresh și m-a făcut să citesc și mai repede. Și dacă mai adaugi în acest mix și personajele extrem de realiste, dialogurile bine scrise, descrierea ce te bagă cu totul în mijlocul acțiunii, și întorsăturile de situație ce nu le vezi, cum ar fi o călătorie în spațiu, dar nu zic mai mult... atunci obții ceva ce merită mai multă publicitate și citire.

Nu vreau să vă dau spoilere, însă vreau să vă fac curioși. Vreau să citiți romanul și să vă placă, și-mi doresc sa devină popular. Pentru că eu vreau să citesc și să am și următorul volum. Vreau să știu ce urmează să se întâmple și dacă mă credeți sună și mai nebunesc decât acesta, iar asta nu poate decât să-mi tripleze curiozitatea.

Citiți Conexiunea dacă vreți o poveste intrigantă, dacă v-ați săturat de triunghiuri amoroase, pentru că aici nu există, de clișee, de dialoguri doar ca să fie, și de fire narative previzibile. Autoarea are un stil simplist, dar cuprinzător, ia idei ultra folosite și scoate ceva original, iar personajele mai că ies din pagini ca să-și zică gândurile. RECOMAND PUTERNIC și vă invit la lectură!