vineri, 30 decembrie 2011

RECENZIE - Imparatul mustelor de William Golding


Descriere:

Romanul Imparatul mustelor, devenit un clasic al secolului XX, continua sa aiba un ecou rareori intalnit in istoria literaturii. Transpunerea cinematografica a romanului, din 1963, apartine regizorului Peter Brook. 

Un grup de copii scapa cu viata din catastrofa prabusirii unui avion si incearca sa supravietuiasca pe o insula pustie din mijlocul Pacificului. Insa ceea ce ar putea fi aventura vietii lor, o noua robinsoniada departe de adulti si de regulile acestora, se transforma intr-un cosmar ucigator de vise: ura ia locul inocentei si crima se instapaneste peste o lume care-si rataceste busola. O parabola de o forta incredibila care ne ofera un raspuns deopotriva crud si realist la intrbarea: este libertatea absoluta calea spre paradis? 

RECENZIE:

Cine ar crede ca o carte cu un asemenea titlu te-ar face s-o devorezi ? Ei, bine nici eu n-am crezut si asta pana am trecut de jumatate, desi e subtire si-am vazut ca nu o pot lasa din mana si ca ma macina curiozitatea. 

Voiam sa stiu cum se pot schimba niste pusti in situatii limita, cum vor fi salvati si daca vor fi. Nu m-as fi asteptat sa devina atat de violenti si sa ajunga sa ucida si nu numai ca sa aiba ce manca. Fata de ce erau la inceput pot sa zic ca s-au schimbat mult si asta m-a facut sa ma gandesc la faptul ca nu doar adultii pot fi rai, ca de cand omul se naste are instinctul de a se apara, de a avea hrana si ca ar face orice sa se protejeze, chiar si sa ucida pe cineva mai slab ca el.

 Frica si mai ales temerile din cauza necunoscutului macina personajele si astfel ajung in situatii si mai complicate. Finalul? Nu pot sa zic ca m-a surprins sau nu. E ca o privire in ansamblu dupa un razboi in miniatura. Cartea e ca o privire in lumea adultilor, dar la o scara mica si pe o insula pustie. 

Va doresc lectura placuta!

5/5

3 comentarii:

Maya. spunea...

Am auzit de ea...si chiar am hotarat sa o citesc, numai ca nu am gasit-o in librarii!

Diana spunea...

Nu am vazut nici filmul, si nici cartea nu am citit`o

Oanaaa. spunea...

Pfai, cartea ne-a recomandat-o profa de Ro de zeci de ori.. dar am tot evitat-o.